4 apr 2017

Weer een politieagent

De oude naaimachine wilde niet meer naar de zigzag stand, dus heb ik een nieuwe gekocht: een Singer Tradition 2282. Zoals je op deze blog kunt lezen, naai ik geen ingewikkelde dingen en daarom voldoet deze naaimachine prima voor mij. De grootste luxe is nog dat de draad zo gemakkelijk in te rijgen is. Bij de oude machine was dat een dusdanig probleem, dat ik de nieuwe draad aan de oude vast knoopte en hem er zó doorheen trok. 

De wetshandhaver van deze blogpost ligt op deze foto nog zonder jurk.
Om de nieuwe naaimachine uit te proberen, ben ik met een gemakkelijk jurkje begonnen. En, tja, dat is dus weer een ‘uniform’ voor een politieagent. In de wereld van de poppenkastpoppen bestaan gewoon heel veel verschillende politiepoppenkastpoppen!
Omdat het dit keer een pop met een vrij grote kop betrof, heb ik een ruim patroon voor dit jurkje genomen. Het gebruikte materiaal is een wat dikkere blauwe stof uit de bak bij de Leen Bakker. Verder heb ik wat linten en andere details gebruikt om het politie-uniform van wat “indrukwekkende” details te voorzien. 

Waar ik deze keer vooral trots op ben, is dat de aansluiting van het jurkje op het handje dit keer echt netjes is gegaan. Al doende leer ik! 



1 opmerking:

  1. Fijn dat je een nieuwe naaimachine hebt gekocht, voor dit lichte werk prima! Leuk hoor dat opknappen van die handpoppen, krijg er ook zin in!

    BeantwoordenVerwijderen